„Inkubací AI v portfoliu Etnetery navazujeme na naše dřívější zkušenosti s obdobnými úspěšnými startupy v Etnetera Group. Věříme v byznysový potenciál AI a očekáváme zajímavé přínosy pro ty klienty, kteří chtějí prohlubovat práci s daty a tak šetřit náklady, zefektivnit procesy a celkově zvyšovat spokojenost svých zákazníků,“ říká Martin Palička, CEO Etnetera Group.
Stavba nové AI divize probíhá od letošního jara pod hlavičkou technologické společnosti Etnetera, kde se nyní formuje expertní tým. Od 1. března ho vede Václav Peterka, donedávna CEO společnosti Etnetera Motion.
„Náš optimismus ve využití AI pro digitalizaci českého podnikání pramení z ověřených případů z praxe, na kterých se podíleli i někteří členové našeho týmu. Osobně jsemvelmi rád, že mohu být u vzniku takového projektu, jakým je inkubace AI ve skupině Etnetera,“ komentuje svou novou pozici Václav Peterka. Aby se mohl naplno věnovat rozjezdu nové firmy, minulý měsíc Václav ukončil své osmileté působení ve společnosti Etnetera Motion a její vedení předal kolegovi Michalu Bubeníčkovi.
Umělá inteligence se nejčastěji využívá v oblasti obchodní automatizace, provozních simulací, zákaznických analýz, personalizovaných nabídek nebo security. Mezi expertní opory AI týmu v Etneteře patří Guillermo Alda, spoluzakladatel společnosti GoodAI Solutions, dále Dušan Vojtek nebo Matouš Jezerský. Jejich široké zkušenosti s vývojem a implementací umělé inteligence znamenaly v posledních pěti letech pro mnoho českých i zahraničních firem technologický milník v dalším rozvoji jejich podnikání.
V blízké budoucnosti by se nová divize měla transformovat do samostatné společnosti v rámci Etnetera Group.
Společnost Etnetera Group je prostřednictvím společností Etnetera, Etnetera Motion, Etnetera Activate a Etnetera Sense zkušeným partnerem klientů při rozvoji digitální formy podnikání. Navrhuje a vyvíjí webová a mobilní řešení pro komunikaci se zákazníky a ecommerce, datovou a webovou analytiku a marketingovou automatizaci. Poskytuje konzultační služby v oblasti rozvoje e-commerce i agenturní full-service v oblasti kreativních komunikačních strategií zaměřených na brand building, influencer marketing, design nebo produkci obsahu. Její obchodní výsledek v roce 2020/21 před konsolidací činil 370 milionů korun.