„Obchodní výsledek 370 mil korun znamená pro Etnetera Group potvrzení pozice na současném měnícím se trhu a její připravenost pro novou digitalizační vlnu, urychlenou zájmem českých firem rozšiřovat obchodní kanály do sféry e-commerce i mobilních technologií. To vše podpořené chytrými datovými nástroji a kreativní marketingovou komunikací může být unikátní příležitostí i pro ty firmy, které dosud s digitalizací váhaly,“ říká Martin Palička, CEO Etnetera Group.
Byznysový rok 2020/21 je pro Etnetera Group přelomový nejen dynamickými změnami na českém trhu, ale také v souvislosti s interním vývojem celé skupiny. Na jaře 2020 prodává digitální agenturu Fragile, v listopadu pak ohlašuje transformaci a vyčlenění celého investičního holdingu PIE Ventures, kde soustřeďuje všechny dosavadní startupové projekty. Skupina také zakládá novou službu Consulting, zaměřenou na komplexní digitalizační projekty s využitím potenciálu tří hlavních firem Etnetera Group: Etnetera a.s., Etnetera Motion a.s. a Etnetera Activate a.s.
Trh poznamenaný pandemií covid-19 signalizoval už v roce 2020 rychlejší přechod českých firem do online prostředí, což napomáhá ke startu nové vlny digitalizačních projektů v roce následujícím. Etnetera jako tradiční partner významných značek např. ŠKODA Auto, ČSOB, O2, ROSSMANN a dalších v této době dokončuje řadu klíčových projektů, které přinášejí českému trhu i zákazníkům inovativní softwarová řešení v segmentu automotive (aplikace MyŠKODA), osobních financí (aplikace ČSOB DoKapsy) retailu (loyalty program ROSSMANN CLUB) a dalších. Významný impuls dává Etnetera a.s. také vývoji e-commerce, když uvádí na trh zcela novou generaci technologické platformy pro velká e-commerce řešení - Etnetera Ecommerce Framework - a poprvé ho implementuje pro klienta Sanitino.
Celkový obrat Etnetery ve výši 277,6 milionů korun tak na konci hospodářského roku 2020/21 vykazuje meziroční růst o 15,5 procenta. A pátý rok v řadě Etnetera získává i nejvyšší finanční rating AAA dle kritérií společnosti Bisnode
Technologické portfolio skupiny doplňuje svým datovým know-how společnost Etnetera Activate. Byznysový rok uzavírá změnou ve vedení a s novým CEO Pavlem Polou pokračuje v rozvoji služeb na zpracování a využití dat. Pilířem nabídky je digitální maturita, postavená na sběru, vyhodnocení a využití dat pro personalizaci a chytrý emailing. Ve sledovaném roce tak Etnetera Activate podpořila byznys velkých bankovních institucí (ČSOB, Equa bank nebo Komerční banka) a také retailových hráčů (ROSSMANN, Dr.Max, Notino, Baťa a další).
Naopak pokles výkonu trhu v oblastech nejvíce postižených pandemií covid-19 vede k poklesu marketingových investic u řady klientů. Společnost Etnetera Motion pokračuje ve spolupráci s klíčovými partnery jako například ŠKODA AUTO, kdy v synergii s Virtuplexem pracují na projektu ENYAQ VR. Současně upravuje firemní strategii a posiluje kompetence v oblasti business - technologických projektů (zejména vzdělávání ve firmách nebo Virtual Reality learning) a rozšiřuje obchodní tým. Ve druhé polovině roku získává nové klienty jako MSD, Dáme jídlo nebo BeRider. Ve spolupráci s Mattoni 1873 pak vítězí v soutěži WebTop100 s kampaní Pepsi koučka (kategorie Influencer Marketing).
Podobně dynamický vývoj očekává Etnetera Group i v letošním hospodářském roce. Kromě dokončení své transformace a nastavení vnitřní synergie všech společností ve skupině plánuje další růst především v segmentech automotive, bankovnictví, pojišťovnictví a finančních služeb. Kromě toho se skupina zaměří na budování komplexních e-commerce platforem pro velké hráče trhu napříč segmenty.
Důležitá business development role bude patřit konzultační divizi, kterou skupina ohlásila koncem roku 2020 a která se během letošního léta stane čtvrtou společností skupiny. Technologickým tahounem bude i nadále Etnetera. Od května 2021 tu vzniká samostatná e-commerce divize koncentrující všechny stávající i budoucí projekty s cílem maximalizovat přínosy pro klienty. V roce 2022 oslaví Etnetera 25 své existence na trhu.