Skupina Fast je distributorem elektrotechniky, provozovatelem velkoobchodu a jedním z největších importérů v České republice a na Slovensku. Je také vlastníkem maloobchodní sítě prodejen Planeo. Spolupracujeme již od roku 2012, kdy jsme společně vytvořili B2B systém pro Česko & Slovensko, v dalších letech pak katalog produktů a další webové projekty. Nejnovějším dokončeným projektem je moderní omnichannel B2C e-shop Planeo, který jsme připravili na další rozvoj a budoucí růst s důrazem na zákaznickou cestu a mobile first přístup.
díky Etnetera E-commerce Frameworku
integruje platební metody dle přání
webových požadavků denně
Nejzásadnější bylo koordinovat všechny součásti projektu a úzce spolupracovat. Kromě toho, že jsme pro Fast ČR vytvářeli e-shopové B2C řešení Planeo na míru pro český a slovenský trh a implementovali platformu Exponea, bylo potřeba také koordinovaně postupovat s dalšími projekty, které běžely současně v rámci programu projektů - implementace nového SAP S/4HANA, nového cenového enginu a nových katalogových a produktových dat.
„Etnetera Core je náš dlouholetý partner pro B2C a B2B řešení se zkušenými vývojáři, o které je možné se opřít i v časech, když je na projektu velký tlak a jsou na něm velká očekávání. Etnetera Core byla schopná dynamicky reagovat a přizpůsobovat se na průběžně vyvíjející se požadavky a nutnou spolupráci s ostatními části programu. Klíčové pro to bylo vytvoření agilní organizace spolupráce napříč firmami pro B2C projekt a jeho zařazení do programové struktury pro součinnost s ostatními projekty.“ - Václav Vašíček, CIO at Fast Group
Rozhodujícím faktorem při sladění všech důležitých momentů se ukázalo agilní projektové řízení ve spolupráci s klientem ve 14denních sprintech, díky kterému jsme mohli po každém sprintu přizpůsobovat další postup společným potřebám celého programu a reagovat na vývoj v jednotlivých projektech.
E-shopové řešení pro Fast ČR jsme postavili na našem vlastním Etnetera E-commerce Frameworku (EEF), jehož výhody jsou především v modulárnosti, výkonu, škálovatelnosti a rozšiřitelnosti. Měli jsme pevně v rukou všechny části projektu, ať už od samotné tvorby e-shopu, integrace SAP S/4HANA či Exponea až po nasazení vlastního platebního centra, které je součástí EEF (včetně nových bankovních metod a integrace splátkových společností) či implementaci pokročilé správy marketingových kampaní.
Důležitou stránkou byla i připravenost e-shopu na stovky tisíc produktů a více než půl milionu dokumentů (obrázky, přílohy, apod.). Mimo to jsme vytvořili kromě klasického nákupního košíku taktéž unikátní druhý košík určený čistě pro rezervace zboží.
V rámci projektu jsme také vytvořili novou landing zone v MS Azure s VPN připojením do on-premise sítě zákazníka. Pro provoz celého řešení jsou použité především Azure Kubernetes Service (AKS) a Azure Front Door CDN.
Na projektu jsme využili také synergie s ostatními firmami z Etnetera Group. Byznys analýzu a komunikační strategii tak dodala Etnetera Sense a za návrh UX se postavila Etnetera Activate. V Etnetera Core jsme zaštítili vývoj, testing, řízení projektu a samozřejmě spuštění. Launch nového e-commerce řešení se povedl i díky dobře zvládnuté SEO strategii.
Dodané řešení předčilo mé očekávání. Během spuštění jsme museli řešit minimum kritických situací a z business hlediska nám nová platforma poskytla nové možnosti, které se projevují pozitivně v obchodních číslech od prvního dne.