Najít dobrého javistu není úplně jednoduchá záležitost. Přesto se vydáváme do nekonečného vesmíru a odhodlaně hledáme žhavé hvězdy. Odpálili jsme to se vší parádou.
Dostatečně různorodý, však to znáte. Jenže pro nás je to asi nejklíčovější zjištění. Proč? Protože tým složený převážně z javistů dokáže vygenerovat neuvěřitelné množství skvělých nápadů. A když tomu marketing dodá formu a HR to lehce učísne, může z toho vzejít něco zajímavého (oproti standardnímu přístupu, kdy se jen recyklují již jednou napsané inzeráty).
V týmu jsme si ujasnili, koho přesně hledáme – pokročilejší javisty aktivně hledající novou příležitost.
Záběr se tím výrazně zúžil. Hezky o tom mluví LinkedIn hacker Josef Kadlec, který říká, že existují dvě skupiny lidí:
Zaměřili jsme se tedy na pracovní portály.
Během letošního roku jsme zaznamenali zvýšený zájem o inzeráty z portálu StartupJobs.cz (kde jsme využívali sekci svobodné firmy).
Díky proaktivnímu a vstřícnému přístupu Filipa (koukněte na rozhovor nebo jeho blog) jsme se dozvěděli další sérii užitečných informací:
Ale to nejzásadnější sdělení bylo následující.
Ze 70 nabídek reagují na 3. Musíte je opravdu nadchnout. Filip Mikschik, Founder StartupJobs.cz
Čím jsme před psaním inzerátu začali? Otázkou.
Co můžeme udělat pro to, abychom vybočili z řady inzerátů v kategorii Java programátor?
Musíme (chtít hluboce) pochopit našeho budoucího kolegu. Pomohla nám k tomu empatická mapa, která naší pozornost soustředila na to, co:
Nechtějí stravenky navíc, chtějí řešit složité úkoly. Nechtějí ztrácet čas psaním motivačních dopisů protože chtějí, aby za ně mluvila jejich práce. Občas je přepadne pocit, že nemají dostatek zvučných referencí do CV (přesto mají velkou chuť tvořit). V hlavě se tak rozjíždí zbytečné kolečko odvádějící od hlavního úkonu – reagovat na inzerát.
Rázem je mnohem jasnější, že musíme odstranit řadu bariér ve standardním inzerátu. Například nepodmiňovat reakci zasláním CV nebo průvodním dopisem. Výpis pracovní náplně transformovat do jednoduchého úkolu. A to vše nejlépe vměstnat do nadpisu (vybočit z řady).
Jasně, nese to s sebou celou řadu drobných problémů. Rázem chybí základní údaje z CV (doptáváme se během pohovoru). Přiděláváme také práci samotným team leaderům, kteří příchozí úkol (nebo ukázky práce) zpracovávají. Ale věříme, že tím je reakce na inzerát pro řadu Java Developerů teď mnohem příjemnější.
Paráda. Konečně firma, která chápe, že za lidi mluví jejich práce a ne CV! @etnetera https://t.co/RXDQ3r9sXT — Jiří Papánek (@jiripapanek) 30. října 2015
Čísla jsou z portálu StartupJobs.cz za jeden měsíc. Video je umístěno pouze v relevantním přehledu nabídek (nezobrazuje se tedy např. v sekci Marketing, UX, Manager nebo Obchodník).
Filip Mikschik dodává: “Je vidět, že video či kreativní inzerce umí přitáhnout zájemce na nabídku. Moc se mi líbí zpracování videa, že má příběh a je to úplně jiný a neokoukaný koncept toho, jak vytvořit náborové video.”
Dokázali jsme tvořit díky nadšenému týmu, proaktivnímu přístupu Filipa a možnostem inzertního portálu. Ponaučili jsme se, že vytvoření videa není úplně triviální záležitost. A potvrdili jsme si, že klasickým inzerátům v odrážkách už odzvonilo. Je před námi pořádný kus cesty.