Praha, Plzeň, Jihlava & Brno. To jsou města, ve kterých máme menší či větší pobočky. A abychom udržovali mezi týmy kontakty a zdravé soutěžení, vydali jsme se tentokrát do Jihlavy za týmem Ježek a uspořádali menší kódohraní. Praha tedy v dubnu vyrazila na dvoudenní misi do Jihlavy a společně jsme si to užili.
Autoři článku: Václav Dobeš (Praha) & Ondřej Pospíšil (Jihlava)
První den jsme začali workshopem nazvaný Agilní vlaštovky, který nám nastínil, jak nejlépe optimalizovat výrobu (vývoj). Aby se nám hned tak na začátku nezavařily mozkové závity, šli jsme objevovat krásy Jihlavy. Krásné počasí nám přálo, tak jsme dorazili na vyhlídku ve věži kostela Sv. Jakuba Většího, která nám ukázala JIhlavu v celé své kráse. A taky tamní Prior… A kupu dalších věcí… Třeba zmrzlinu nebo indickou restauraci.
No, ale dost žvatlání, jdeme k tomu hlavnímu…
Kódohraní!
Naším úkolem bylo jediné - vytvořit aplikaci, pomocí které bychom mohli hrát tahové hry mezi jednotlivými pobočkami Etnetera Core. Praha by například mohla vyzvat Jihlavu na souboj v Pexesu nebo Piškvorkách.
Princip aplikace je jednoduchý. Přihlásíš se a aplikace tě přiřadí do pobočky kam patříš. Pak už si stačí jen vybrat konkrétní hru, kterou chceš zapařit (respektive se podílet na hraní s ostatními). Máš na výběr ze dvou možností. Buď si vybrat ze seznamu již probíhajících her a nebo založit hru zcela novou. Nějaké to vzájemné porovnávání a hecování nesmí taky chybět, a proto jsme namysleli jako součást aplikace i přehled výsledků z jednotlivých her.
Abychom si vyzkoušeli něco nového a zároveň poznali i úděl jiných rolí na projektu, padlo rozhodnutí, že backenďáci budou dělat frontend a frontenďáci backend. Aby to pro nás nebyl tak velký šok, vybrali jsme pro vývoj takové technologie, které aspoň trošku známe. Takže frontend jsme dělali pomocí Kotlin Multiplatform a backend zase v Node.js s použitím TypeScriptu.
Kluci frontenďáci tak najednou objevovali kouzlo databází a zjišťovali, kde se ta data z API vlastně berou. Kluci backenďáci zase narazili na různá rozlišení svých obrazovek a záludnosti CSS stylů. Naštěstí padlo rozhodnutí použít pro CSSka Bootstrap, takže se nikdo z backenďáků nezbláznil… A samozřejmě nechybělo klasické pošťuchování mezi oběma rolemi.
Na vývoj jsme měli celý jeden den, což se v kombinaci s prohozením rolí a použitím neznamých technologii ukázalo jako poměrně ambiciózní plán. Součástí týmu byli i projekťáci, a tak jsme měli pravidelné standupy.
Hned na prvním standupu jsme si rozdělili práci. Ti, kteří dělali backend, začali návrhem datového modelu a ostatní vytvořili wireframes naší nové aplikace. Na dalším standupu jsme si potvrdili, že datový model a wireframes jsou v souladu a mohli jsme začít dělat na aplikaci.
Nejprve jsme s použitím Bootstrap vytvořili základní šablonu webu. Kluci z backendu během toho připravili API s namockovanými daty, takže po dalším standupu jsme mohli začít s napojením dat. K večeru se nám podařilo oba světy propojit a zprovoznili jsme úspěšně přihlášení a přiřazení uživatele do pobočky. A dále jsme se vrhli do zobrazení seznamu her.
To už se ale blížil konec dne… Někteří spěchali na vlak do Prahy, a tak jsme museli kódohraní v prvním kole ukončit. Vytvoření samotné hry se nestihlo sice naimplementovat, ale chuť k doimplementování by byla. Máme tak alespoň záminku si Kódohraní zopakovat a dokončit načatou práci.